Шансът да сте се сблъсквали с абревиатурата CRM през последните години е доста голям. Причината за това е, че CRM системите определено добиха голяма популярност в бизнес средите и почти няма уважаваща себе си компания, която да не ги използва. В следващите редове ще ви разкажем какво всъщност се крие зад тези три букви и защо са толкова ценни за вас и връзката ви с клиентите.
Какво е CRM система?
Customer Relationship Management системите (или системи за управление на взаимоотношенията с клиентите) са приложен софтуер, който помага на организации и предприятия да управляват взаимодействията с клиентите си. Логиката зад този тип системи е сходна с логиката на ERP системите – те целят да автоматизират и да интегрират всички основни функции и задачи, свързани с работата с клиенти. CRM системите могат да бъдат самостоятелни приложения или модул в ERP система.
Какво прави CRM системата?
– Първо и може би най-важно, CRM системата събира всичките данни на клиентите ви, централизира ги и ги систематизира. Необходимо е да свържете с някой клиент? CRM системата позволява да намерите контактите му веднага, както и да проследите предишната комуникация с него. От телефонни номера и имейли до предпочитания за услуги, отстъпки и др. В случай че някой клиент търси вас, CRM системата веднага ще изкара информацията му, без да се налага да се лутате излишно из купчини таблици.
– Автоматизира маркетинговите взаимоотношения. Имейлите ще пристигат при правилните хора, посланията ще достигат точните потребители и всичко това ще се анализира, за да можете да следите и оптимизирате кампаниите си.
– Улеснява комуникацията. Няма нищо по-неприятно за един клиент, от това да се налага да се повтаря и да прави едно и също нещо няколко пъти заради непроследена комуникация. CRM софтуерът позволява да следите всеки етап от комуникацията с всеки клиент, което не само повишава качеството на услугата ви, но и улеснява служителите ви.
– Анализира данните ви. CRM системите ви позволяват анализ на всички данни, които засягат бизнеса ви, за да можете да съставяте отчети и да планирате по-ефикасно и целенасочено.
– Повишава конкурентоспособността ви. Изброените по-горе функции са ключови за репутацията на всеки бизнес, който работи с клиенти. В днешно време клиентите имат изключително високи очаквания за бързо и ефикасно обслужване, тъй като те самите знаят възможностите, които дигитализацията ни дава. Всяко забавяне прави впечатление, а CRM системите решават този проблем.
За кои фирми е подходящ?
Отговорът е изключително прост – за всички, които имат клиенти и желаят да ги задържат.
Как се внедрява CRM софтуера във вашия бизнес?
Процесът по внедряване на CRM системите е идентичен с този по внедряване на ERP системите. Времето за внедряване обикновено зависи от размера на компанията и броя клиентите, с които разполага. Може да отнеме от няколко седмици до няколко месеца.
Процесът започва с консултация, за да разберем повече за процеса на работа с клиентите ви и конкретните му нужди. След задълбочен анализ от наша страна, ще ви бъде изготвен бизнес план, в който внимателно ще бъде описан всеки процес. Това значи, че софтуерът, който ще бъде изготвен за вас, ще включва функционалности, съобразени с нуждите ви.
След това цялата база данни от контакти се организира и импортира във вече изготвената от нас CRM система. Накрая екипите ви ще бъдат запознати и обучени да боравят със софтуера, след което работата ви със системата може спокойно да започне, като ние ще бъдем отговорни за поддръжката, разширяването ѝ и допълнителни консултации по всяко време.
За професионална консултация, не се колебайте да се свържете с нас. Ние ще отговорим на всички въпроси, които имате и ще предложим най-добрите професионални решения за бизнеса ви.